دانلود مقاله، تحقیق دانشجویی و دانش آموزی و تجربیات معلمان

از هر عنوان و موضوعی، مقالات خود را از ما بخواهید

دانلود مقاله، تحقیق دانشجویی و دانش آموزی و تجربیات معلمان

از هر عنوان و موضوعی، مقالات خود را از ما بخواهید

- دانلود مقاله
- تحقیق دانشجویی و دانش آموزی
- تجربیات معلمان
- سفارش مقاله و پایان نامه
- تصحیح و ویرایش مقالات و پایان نامه به فرمت خواسته شده
- تنظیم گزارش کارآموزی پذیرفته می شود.

تلفن تماس: 09187832846

پیوندها

سلامتی بزرگترین نعمتی است که در اختیار بشر قرار دارد زیرا بدون آن بهره بردن از سایر نعمت ها امکان پذیر نیست.سلامت انسان همانند سایر نعمات خداوندی با تلاش وکوشش در اختیار شخص قرار می گیرد.

مهمترین فاکتور در حقظ و ارتقاء سطح سلامت جامعه، آگاهی، دانش فنی و مهارت های اجتماعی مرتبط با سلامتی می باشد. شیوع و بروز بسیاری از بیماریها در جوامع عقب افتاده، تفاوت های چشمگیری با جوامع پیشرفته دارد. بسیاری از بیماریهای عفونی در برخی کشورها ریشه کن یا به میزان قابل توجهی کاهش یافته است. از طرفی با تغییر الگوی زندگی، الگوی بیماریها تفاوت یافته و مرگ و میرها و عوارض بیماریهای نوپدید خسارات قابل توجهی به جامعه بشری وارد می آورند. به نظر می رسد مهمترین فاکتور در حفظ و ارتقاء سلامت انسان ها، توانمند سازی آنان در مراقبت از خود و دیگران می باشد.

توسط کشورها برای کنترل و کاهش عوارض آن اقدامات اجرایی انجام می گیرد. امسال نیز شعار سازمان جهانی بهداشت با توجه به سیر پیشرونده بیماریهایی همچون تب دانگ ، مالاریا و ..و نقش ناقلین در این بیماریها (گزش کوچک ، تهدیدی بزرگ) نام گذاری گردیده است. در واقع، خود مراقبتی یعنی آموختن،‌ افزایش آگاهی،‌تغییر باور و نهایتا تغییر رفتار ، خود مراقبتی یعنی ترک عادات غلط، نهاده های فرهنگی و اجتماعی نا مناسب و آموختن و پذیرش عادات و رفتارهای درست و منطقی و نهادینه نمودن آنها در خانواده و جامعه است. حدود ۴۴ درصد تصادفات دنیا در قاره آسیا اتفاق می افتد، در حالی که فقط ۱۶ درصد ماشین ها را در اختیار دارند. مرگ 1.3 میلیون و معلولیت و نقص عضو میلیون ها نفر در سال بعلت تصادفات جاده ای در جهان، عمدتا بدلیل خطاهای انسانی و عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی است. سرعت بالا، مصرف الکل و مواد مخدر، نبستن کمربند ایمنی، استفاده از موبایل، رانندگی با خستگی و خواب آلودگی ، رفتارهای غیر متعارف، شوخی و مشاجره و مسابقه در خیابان ها و ... سالانه تعداد قابل توجهی مرگ در سنین جوانی و بهره وری را در پی دارد. تقریبا بخش قابل توجهی از این حوادث را می توان با خود مراقبتی پیشگیری نمود.

هفته سلامت:

سه‌شنبه             1  اردیبهشت 94:            سلامت و مشارکت‌های اجتماعی 

 چهارشنبه         2  اردیبهشت 94:          سلامت و سبک زندگی ایرانی- اسلامی

 پنج‌شنبه           3  اردیبهشت 94:          عدالت در سلامت و ارتقای خدمات بهداشتی- درمانی

جمعه               4  اردیبهشت 94:          سلامت، آموزش همگانی و خودمراقبتی

شنبه                  5  اردیبهشت 94:            سلامت و ارتقای ایمنی غذا 

یکشنبه             6  اردیبهشت 94:         سیاست‌های کلی سلامت، همکاری بین‌بخشی 

دوشنبه            7  اردیبهشت 94:          اقتصاد سلامت و توسعه سرمایه‌گذاری

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی