دانلود مقاله، تحقیق دانشجویی و دانش آموزی و تجربیات معلمان

از هر عنوان و موضوعی، مقالات خود را از ما بخواهید

دانلود مقاله، تحقیق دانشجویی و دانش آموزی و تجربیات معلمان

از هر عنوان و موضوعی، مقالات خود را از ما بخواهید

- دانلود مقاله
- تحقیق دانشجویی و دانش آموزی
- تجربیات معلمان
- سفارش مقاله و پایان نامه
- تصحیح و ویرایش مقالات و پایان نامه به فرمت خواسته شده
- تنظیم گزارش کارآموزی پذیرفته می شود.

تلفن تماس: 09187832846

پیوندها

۸ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۴ ثبت شده است

  • ادبیات
  • آمار مقدماتی
  • کامپیوتر
  • دانش بانکی
  • گزینش و مصاحبه
  • معارف
  • ریاضیات
  • سیاسی اجتماعی
  • زبان عمومی
به همراه پاسخ نامه
قیمت فقط 1000 تومان
جهت دانلود و خرید روی لینک زیر کلیک نمایید

es

نمونه سوالات عمومی استخدامی
عنوان: نمونه سوالات استخدامی- عمومی
حجم: 4.33 مگابایت

pe

جهت دانلود روی لینک دریافت کلیک نمایید.


دریافت
حجم: 28.3 مگابایت

پاورپوینت درباره پی و انواع آن



قیمت فقط  4000 تومان


ka

دریافت
عنوان: سولفیدها

حجم: 84.4 کیلوبایت

جهت دانلود روی لینک دریافت فوق کلیک نمایید.

چکیده

بر همه جوانان معزّز و مکرّم، معرفت به این نکته لازم است که در دین مبین اسلام، نماز لبیک همه ذاکران، عمل آزادگان، طواف عارفان، میقات کعبه عاشقان، سعی وصفای پاکدلان، پرواز بیدار­دلان مقصد سالکان، داروی دل های مجروح، شفای قلبهای محزون و تسکین دلهای مفتون است. نماز کمال عابدان و معراج عالمان، معبد عاشقان و گل خوشبوی بوستان قلب پاک جوانان است. نماز امری است الهی که تحقق آن همانند سایر امور دارای ظاهر و باطن است که در متون دینی به هر دو جهت آن اشارت رفته است. هرگاه این قالب خاص و صورت ظاهری نماز با روح و باطن آن آمیخته و قرین گردد نماز حقیقت خود را یافته و تأثیر خود را می گذارد.

واژگان کلیدی: نماز، جوانان، ذکر خدا.

 


فهرست مطالب

1- مقدّمه. 1

2- روح و حقیقت نماز. 1

3- نقش نماز و تعالیم دینی در شخصیت جوانان.. 3

4- یاد و ذکر خدا مایه آرامش دلها 4

5- نماز بارزترین مصداق ذکر خدا 5

6- آیا نماز انسان را از زشتی باز می دارد؟ 6

7- آفات و موانع آثار نماز. 8

7-1ـ اکتفا به صورت و ظاهر نماز: 8

7-2- عدم اخلاص و حضور قلب: 9

7-3- استخفاف و سبک شمردن نماز: 10

7-4ـ عدم مداومت در نماز: 11

8- نتیجه گیری.. 12

منابع.. 13

 

 1- مقدّمه

جوان چون واجد قلب پاک و فاقد و فارغ از هرگونه ارزشهای ناپاک است میتواند با نماز، پلّههای کمال را طی کند و به قلّه جمال باریابد. با برپایی نماز به مقام سروری و سیادت راه یابد و دعای اللهم اجعلنی للمتقین اماماً (خدایا مرا پیشوای پرهیزکاران قرارده) را ورد کلام خود سازد.

چون که هیچ عملی مثل نماز بینی شیطان را به خاک مذلّت نمی ساید و توجهات الهی را نصیب انسان نمیسازد و هیچ بندهای جز از طریق نماز به مقام قرب نمیرسد. بسیار زیبا فرموده اند آن رهبر فرزانه که: «مبتدی ترین انسان ها رابطه خود را با خدا به وسیله نماز آغاز میکنند. برجسته ترین اولیاء خدا نیز بهشت خلوت اُنس خود با محبوب را در نماز می جوید. این گنجینه ذکر و راز را هرگز پایانی نیست و هر که با آن بیشتر آشنا شود جلوه و درخشش بیشتری در آن می یابد».

پس بیائیم همّت نمائیم که با تمسک به نماز به مقام قرب، راه یابیم و جوانی خویش را با سیره مردان الهی گره زنیم تا شاید در جهان جاودانی در منزلگه صادقان و صالحان منزل گزینیم که طوبی لهم و حسن مآب.

برای جوانان عزیز باید مسلّم باشد که هر چه در بهار جوانی کاشتند در پائیز پیری درو خواهند نمود و به سنین بعد از جوانی عبادت را موکول نمودن از وسوسه های شیطانی است.

جوانا ره طاعت امروز گیر***که فردا جوانی نیاید ز پیر

2- روح و حقیقت نماز

نماز لفظ و واژهای است که در متون دینی ما بعنوان «صلاة» از آن یاد شده و دارای معانی متعدّدی بوده که یکی از آن معانی، همین عمل مخصوصی است که به نام «نماز» در دین اسلام تشریع شده است. این لفظ در برخی از آیات به معنای سلام و تحیت آمده است .

آنجا که به پیامبر(صلی الله علیه وآله وسلم)دستور گرفتن زکات داده میشود خداوند می فرماید بعد از گرفتن زکات برای آنها و در حقشان دعا کن. خذ من اموالهم صدقة تطهّرهم وتزکیهم بها وصلّ علیهم إنّ صلواتک سکن لهم.

«ای رسول ما، تو از مؤمنان صدقات را بگیر تا بدان واسطه نفوس آنان را پاکیزه سازی و آنها را به دعای خیر یاد کن همانا دعای تو در حق آنان، موجب تسلی خاطرآنهاست»

«صلاة» به هر دو معنای مزبور که در حقیقت به معنای واحد بر می گردند که همان دعا باشد مورد بحث ما نیست بلکه مراد از «صلاة» همان معنایی است که با طریق مشخص و با ارکان مخصوص و جزئیات معین از طرف شارع مقدس، حقیقت پیدا کرده است و پیامبر خاتم(صلی الله علیه وآله وسلم)آن حقیقت نازله را در عمل تشریع و خود، آن را تحقق عملی بخشید. نه تنها شخص پیامبر(صلی الله علیه وآله وسلم) در طول عمرش به عمل بدان پای بند بود بلکه همه مسلمین موظف بودند که آن را شبانه روز پنج بار بجای آورند. اَقم الصلاة لدلوک الشمس الی غسق اللیل. 

فرهنگ و تغییرات مفهمو می آن در بستر تاریخ.

واژه « فرهنگ » در زبان فارسی از واژه های بسیار کهنی است که نه تنها در نخستین متن های نثر فارسی دری ، بلکه در نوشته های بازمانده از زبان پهلوی نیز فراوان یافت می شود و همچنین از مصدر آن ( فرهیختن ) جدا کردهای گوناگون داریم ، ونیز ترکیب های گوناگون با خود واژه فرهنگ ، فرهیختن به معنای ادب و علم و هر آنچه در رده ی شایستگی های اخلاقی و هنروری جای دارد می باشد. به همین دلیل ، واژه ی « فرهنگستان » در متن های پهلوی به معنای آموزشگاه به کار رفته است. در واژه نامه های عربی به فارسی نیز همه جا « ادب » عربی را « فرهنگ » و « مودب » را در فرهنگ آموزی و « متأدب » را « فرهنگ آموزنده » معنی کرده اند. در قابوسنامه ، از ادبیات قرن پنجم ، واژه فرهنگ مترادف با هنر و به معنی « آموختن » و« به کاربستن » آمده است.

فرهنگ از آن دسته واژه هایی است که دستخوش دگرگونی معنایی زیادی شده است ، زیرا آن گونه که از آثار زبان فارسی میانه  و نو بر می آید تا انقلاب مشرو طه معانی فراوانی از قبیل هنر ، مهارت ، شرف ، شخصیت ، شکوه ، شایستگی داشته است ، اما از انقلاب مشروطه به بعد سبب پیدایی دانشگاه و بر پایی رشته های مختلف علمی از جمله جامعه شناسی ، بارها ی معنایی دیگری نیز بر این واژه افزوده شده است از جمله مفهوم واژی « آیین » به معنی عادات و رسمم ملی مردم است.

 

سلامتی بزرگترین نعمتی است که در اختیار بشر قرار دارد زیرا بدون آن بهره بردن از سایر نعمت ها امکان پذیر نیست.سلامت انسان همانند سایر نعمات خداوندی با تلاش وکوشش در اختیار شخص قرار می گیرد.

مهمترین فاکتور در حقظ و ارتقاء سطح سلامت جامعه، آگاهی، دانش فنی و مهارت های اجتماعی مرتبط با سلامتی می باشد. شیوع و بروز بسیاری از بیماریها در جوامع عقب افتاده، تفاوت های چشمگیری با جوامع پیشرفته دارد. بسیاری از بیماریهای عفونی در برخی کشورها ریشه کن یا به میزان قابل توجهی کاهش یافته است. از طرفی با تغییر الگوی زندگی، الگوی بیماریها تفاوت یافته و مرگ و میرها و عوارض بیماریهای نوپدید خسارات قابل توجهی به جامعه بشری وارد می آورند. به نظر می رسد مهمترین فاکتور در حفظ و ارتقاء سلامت انسان ها، توانمند سازی آنان در مراقبت از خود و دیگران می باشد.

توسط کشورها برای کنترل و کاهش عوارض آن اقدامات اجرایی انجام می گیرد. امسال نیز شعار سازمان جهانی بهداشت با توجه به سیر پیشرونده بیماریهایی همچون تب دانگ ، مالاریا و ..و نقش ناقلین در این بیماریها (گزش کوچک ، تهدیدی بزرگ) نام گذاری گردیده است. در واقع، خود مراقبتی یعنی آموختن،‌ افزایش آگاهی،‌تغییر باور و نهایتا تغییر رفتار ، خود مراقبتی یعنی ترک عادات غلط، نهاده های فرهنگی و اجتماعی نا مناسب و آموختن و پذیرش عادات و رفتارهای درست و منطقی و نهادینه نمودن آنها در خانواده و جامعه است. حدود ۴۴ درصد تصادفات دنیا در قاره آسیا اتفاق می افتد، در حالی که فقط ۱۶ درصد ماشین ها را در اختیار دارند. مرگ 1.3 میلیون و معلولیت و نقص عضو میلیون ها نفر در سال بعلت تصادفات جاده ای در جهان، عمدتا بدلیل خطاهای انسانی و عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی است. سرعت بالا، مصرف الکل و مواد مخدر، نبستن کمربند ایمنی، استفاده از موبایل، رانندگی با خستگی و خواب آلودگی ، رفتارهای غیر متعارف، شوخی و مشاجره و مسابقه در خیابان ها و ... سالانه تعداد قابل توجهی مرگ در سنین جوانی و بهره وری را در پی دارد. تقریبا بخش قابل توجهی از این حوادث را می توان با خود مراقبتی پیشگیری نمود.

هفته سلامت:

سه‌شنبه             1  اردیبهشت 94:            سلامت و مشارکت‌های اجتماعی 

 چهارشنبه         2  اردیبهشت 94:          سلامت و سبک زندگی ایرانی- اسلامی

 پنج‌شنبه           3  اردیبهشت 94:          عدالت در سلامت و ارتقای خدمات بهداشتی- درمانی

جمعه               4  اردیبهشت 94:          سلامت، آموزش همگانی و خودمراقبتی

شنبه                  5  اردیبهشت 94:            سلامت و ارتقای ایمنی غذا 

یکشنبه             6  اردیبهشت 94:         سیاست‌های کلی سلامت، همکاری بین‌بخشی 

دوشنبه            7  اردیبهشت 94:          اقتصاد سلامت و توسعه سرمایه‌گذاری